Перед учителем поставлено важливе завдання - здійснювати розвиток гармонійної компетентної особистості, а це можливо лише за умови, що він сам добре володіє основами професійної майстерності. Тому чергове заняття районного майстер-класу для молодих учителів української мови, історії та географії, яке відбулося 26 квітня на базі Бахмацької ЗОШ І-ІІІ ст. №5, було присвячене проблемі формування професійної компетентності педагога як необхідної умови якісної освіти. Учасники майстер-класу активно обговорювали питання підвищення ефективності, результативності педагогічного процесу на засадах компетентнісного підходу, ознайомилися зі шляхами формування професійної компетентності педагога, досвідом реалізації творчого потенціалу вчителя через навчально-виховну діяльність.
Левченко С.П., учитель географії, висвітлила питання «Глобальна компетентність учителя», зазначивши, що в усьому світі поширюються процеси глобалізації, переосмислення цінностей, зміна ідеалів і пошук перспектив, тому освіта мусить мати випереджальний характер, тобто бути націленою на майбутнє, на розв’язання проблем нового часу.
Жваву дискусію викликала презентація «Учитель в Україні і в Європі», представлена вчителем англійської мови Гаранько В.Г., яка містила порівняльний аналіз умов і оплати праці, кваліфікаційних вимог та ставлення в суспільстві до педагога в провідних країнах Європи і в нашій державі.
Левченко Т.П., учитель української мови та літератури, представила результати соціологічного дослідження образу Найкращого Вчителя, проведеного серед учнів і педагогів школи. Присутні обговорили риси характеру, які притаманні справжньому наставнику, створили «Модель компетентного вчителя» і прийшли до висновку, що необхідно використовувати всі можливості особистості й свого предмету, створюючи методику навчання, яка дозволить максимально розвинути здібності й внутрішні сили учнів.
Наступним етапом майстер-класу стало відвідання виховного заходу за участю учнів 8-11 класів, Фестивалю «Пізнаємо Європу разом», який наочно продемонстрував результати вільної, творчої, цікавої, співпраці креативних учителів і учнів, сприяв розвитку різного роду компетентностей, індивідуальності та обдарувань. Учнівські групи отримали випереджувальне завдання представити європейські країни 10 цікавими фактами, оглядом спорту, музичним вітанням і національною стравою. Кожна група доклала максимум зусиль для розкриття місцевого колориту, оригінального бачення країни і її внутрішнього життя. Учасники заходу отримали можливість переглянути презентації «Франція – країна мрій та кохання», «Велична Туреччина», «Королівство Швеція – тут живе дитинство»; почути музичні виступи «закордонних гостей»: групи «АВВА», східної танцівниці та попурі із французьких мелодій на баяні; ознайомитися зі спортивними досягненнями кожної країни; і не лише дізнатися рецепти популярних національних смаколиків, а й спробувати турецьку пахлаву, французький «Наполеон» і шведський «Вінеброд», приготовані спільно з практичним психологом Грицай І.П. Ведучими ж цього справжнього фестивалю таланту, оригінальності, майстерності, креативності та інтелектуальності були вчителі Лагно Л.М. та Левченко С.П., які допомагали учням якнайкраще відтворити особливості кожного європейського регіону, а музичний супровід забезпечувався виконанням попурі з українських мелодій.
На завершення заняття, під час обговорення заходів, було визначено необхідні умови формування професійної компетентності педагога: розвиток пізнавальної активності, самоосвіта, творча ініціатива, прагнення до самовдосконалення й атмосфера плідного співробітництва в учнівському та педагогічному колективах, які й зроблять українську освіту якісною та успішною.
|