У нашому районі функціонує 3 музеї при загальноосвітніх навчальних закладах: музей бойової та трудової слави Городищенського НВК, історичний музей Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ст. та історико-краєзнавчий музей Красненського НВК. Вони є осередками краєзнавчої роботи та патріотичного виховання, сприяють формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпечення духовної єдності поколінь і збереження та використання пам’яток історії, матеріальної і духовної культури.
З метою удосконалення діяльності та підвищення значення музею для історичної освіти й національно-патріотичного виховання учнівської молоді було реорганізовано Дмитрівський музей бойової слави в історичний. Тепер в його експозиціях представлена не тільки історія військових формувань та окремих героїв війни, а й предмети старовини й побуту, зібрані спогади про знакові події в історії краю, висвітлені етапи розвитку Дмитрівки від найдавніших часів до сьогодення
Музей оформлений силами педагогічного та учнівського колективів, члени яких провели значну пошукову роботу на території свого населеного пункту. Керівник музею Балашов С.О. велику увагу приділяє ролі музейної педагогіки у вихованні дітей і молоді, активно співпрацює із сільською громадою, постійно поповнює фонди й забезпечує пошуково-дослідницьку роботу. Ним підготовані змістовні й цікаві екскурсії, які проводять учні школи. На одну з таких екскурсій і завітали методисти районного методичного кабінету Корецька С.В. та Яненко І.М. і залишили схвальні враження у книзі відгуків.
Важливе місце в оновленому інтерактивному музеї відведене подіям сучасності – Революції Гідності та військовим діям на сході України, адже багато дмитрівчан захищали й продовжують захищати територіальну цілісність нашої держави від російського агресора. Відвідувачі можуть побачити фотографії Героїв Небесної Сотні і серед них дмитрівчанина Василя Прохорського, інсталяцію окопа, написи на стінах, прапори, подаровані учасниками бойових дій, особисті речі загиблого Героя Пащенка Олександра, передані його мамою.
Реорганізований музей є яскравим прикладом того як правильно організоване шкільне краєзнавство стає ефективним педагогічним і методичним засобом виховання й навчання учнів, а прилучення до історії – могутнім чинником національно-патріотичного виховання молоді. Шкільний музей відвідують і жителі селища, й учні, приїжджають юні пошуківці з міста, і колишні випускники. Тож адміністрація школи і керівник музею переконані, що він постійно буде поповнюватися новими експонатами й цікавими екскурсіями.
|