Видатний педагог В.Сухомлинський зазначав, що, виряджаючи дитину до школи, кожна мати вірить у те, що справжній учитель побачить у її дитині щось таке, чого не помічає вона, і розвиватиме помічені здібності. Сьогодні, за умов реформування системи національної освіти на перший план виходить організація роботи з обдарованими дітьми, головною метою якої є створення умов формування високо інтелектуальної, творчої особистості. Тому завдання розвитку здібностей учнів є провідним у роботі багатьох учителів нашого району, але найбільш ефективно воно досягається при вивченні філологічних предметів, зокрема української мови та літератури. Кожен висококваліфікований педагог прагне створити власну методику роботи, беручи за основу твердження, що обдарована дитина - індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Учителі-філологи забезпечують напружену, науково організовану й результативну працю учнів, що розвиває творчі здібності, аналітичне мислення, стимулює роботу з додатковою літературою, формує навички самооцінки та самоконтролю навчальної діяльності. Важливу роль у цьому відіграє залучення школярів до участі в інтелектуальних та творчих змаганнях різних рівнів.
Приємною новиною для нашої освітянської громади стали результати цьогорічного обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови: команда учнів району посіла І місце в області! Бахмаччину представляли:
- учениця 11 класу Бахмацької гімназії Гурин Катерина, яка посіла 5 місце і нагороджена дипломом ІІ ступеня (учитель Іванько О.М.);
- учениця 10 класу Бахмацької ЗОШ І-ІІІ ст. №5 Зуй Вікторія - І місце і диплом І ступеня (учитель Строга В.І.);
- учениця 9 класу Бахмацької гімназії Моргун Дарина - 4 місце і диплом ІІ ступеня (учитель Шостак В.М.);
- учениця 8 класу Бахмацької ЗОШ І-ІІІ ст. №5 Заплесвічко Анастасія посіла 16 місце (учитель Лагно Л.М.).
Дівчата успішно виконали всі завдання з мови й літератури різних рівнів складності, які передбачали володіння ключовими мовними та мовленнєвими компетентностями, набравши більше 50% можливих балів, що й забезпечило їм перемогу.
Такий високий результат не є випадковістю, адже йому передувала наполеглива праця учениць разом із їх наставниками. Відомо, що особистість вчителя виступає головним фактором будь-якого навчання. Педагоги, які підготували переможниць, переконані, що школа існує для того, аби допомогти дитині розвинути в собі здібності до самореалізації, не тільки навчити, а й створити умови, щоб дитина була готова до цієї складної й самостійної роботи. Усі учениці вже не раз брали участь у творчих конкурсах та олімпіадах мовно-літературного спрямування, мають здобутки різних рівнів. А Зуй Вікторія – неодноразовий переможець та дипломант Міжнародних мовно-літературного конкурсу учнівської молоді ім. Тараса Шевченка та конкурсу з української мови ім. Петра Яцика, Всеукраїнського конкурсу «Найкращий читач» та інших. Зараз вона разом зі своїм учителем Вірою Іванівною Строгою наполегливо готуються представляти Чернігівську область на Всеукраїнському етапі олімпіади з української мови та літератури, який відбудеться наступного місяця в Білій Церкві. А наполеглива праця завжди увінчується гарними результатами, особливо, якщо людина займається тим, що їй подобається.
|